søndag den 19. februar 2012

De sidste dage på Seafront

Hele dagen i går, var vi på tur rundt på Øen i Mr. Adams bil.
Vi så gummitræer der blev snittet i, så den hvide rågummi kunne løbe ned i en lille skål - Ananasplanter og træer med cashewnødder.
Desuden sejlede vi i en langhalebåd i mangroveskoven, og fodrede aber med medbragte bananstykker. Mange af dem sprang helt over på båden til os.
Vi spiste frokost på en lille restaurant på øens højeste punkt med en fantastisk udsigt.
Endvidere var vi i den ældste by på øen, og så en lille landsby der er bygget for donationer efter tsunamien, hvor 89 havsigøjner familier nu bor i stort set ens huse.
Stranden vi skulle slutte af ved, var smuk, men vandet møjbeskidt, så vi valgte at blive bragt hurtigt tilbage.
Det var en spændende og meget varm dag, så det var skønt at komme tilbage til pool og hav her ved hotellet.

I dag har børnene på skift været på scootertur med Heiko til forskellige steder på øen.
I morgen checker vi ud, og flytter til et hotel lidt nordligere på øen, for de næste 7 dage. Heiko og Victoria var lige forbi i dag - og der er rigtig mange mennesker, så nu er det slut med at være de eneste børn i poolen. Til gengæld kan det være, at der er nogen at lege med.

Herefter er der bestilt hotel på en lille ø (Koh Lipe) helt nede mod grænsen til Malaysia, som skulle have en høj Bounty faktor :-)

Rigtig god vinterferie til jer alle i det kolde nord.

Ting at undres over i Thailand:
- Ingen seler  bilerne
- Venstrekørsel
- Alle retter serveres med en gaffel og en ske
- Den bestilte mad serveres ikke samtidig, men i den rækkefølge den er færdig - det kan godt udfordre et sultent barn, der ingenting har fået, når alle andre er færdige med at spise.
- Regn og lyn/torden om aftenen og hele natten

Kærligst
The Buch-Illings

1. Kære 4. Herligt igen at høre nyt. Bare I da kan holde til alle de dejlige oplevelser(-: Det lyder jo som et helt eventyr. Kærlig hilsen m+m

2. Dyrene på gården trives, selv om der nok ikke er tvivl om, at Trutti og Trunte kunne tænke sig at komme ind og slænge sig i sofaen (-: Der er et enkelt husdyr mere i bedriften, som i kan se på billedet. Morfar vil forsøge sig med saksen ved næste besøg! Knus fra M+M

3. Hej i 4 lykkelig!Det er jo igen nogle
    dejlige billeder i har sendt os.
    Detlyder rigtig spændende hvad i har
    oplevet.Vi er meget glad for at må følge
    jer med jer på turen.(savner jer